Waar is de tijd?! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu Waar is de tijd?! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu

Waar is de tijd?!

Door: Saskia Marshall

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Maart 2016 | Guatemala, Quetzaltenango

Sodejuuuuu wat gaat de tijd toch snel. Eigenlijk kom ik tijd te kort... Met als resultaat dat ik gister mijn huiswerk niet af had (schaam schaam) maar goed zoals me 'tijdelijke' moeder altijd zegt: je hebt vakantie. Ookal denk ik toch dat het slim is om voortaan me huiswerk te maken, zoals vannacht. Ik heb tot 00.30 huiswerk gemaakt omdat me dag gewoon echt bizar druk was! Zoals jullie weten ben ik vroeg wakker hier maar ik ga er pas rond 06.45 uit, dan staat namelijk het ontbijt klaar. Echt niet normaal hoor.. pannekoeken, ei, banaan met honing, koekjes, toast en gigantisch veel fruit. Ik vertrek om 07.40 naar school, je begrijpt dat ik dus maximaal om 07.00 aan tafel moet voor het ontbijt omdat ik het anders niet red met al dat eten. Ik kan op twee manieren er heen lopen, yes it's true ik heb het inmiddels onder de knie, geen verdwalingen meer dus. Eenmaal op school aangekomen had ik nog wat tijd om te praten met andere studenten. Gelukkig zijn er veel engelse mensen die spaanse les volgen en net zo slecht zijn als mij. Alleen is hun uitspraak nog iets slechter dan de mijne..... Als je nederlands praat heb je namelijk best een voorsprong op de uitspraak omdat wij veel met de G en de R praten. Dat doen ze hier dus alleen maar! In de pauze zag ik Tessa zitten op een bankje, ik dacht hé die ken ik ergens van. Blijkt dus dat we elkaar al hadden ontmoet in Nederland op een bijeenkomst voor vrijwilligers! Echt te grappig gewoon. Hoe klein is de wereld dan eigenlijk?! We hadden gelijk iets afgesproken voor de middag na de lunch. Toen school klaar was en ik naar huis liep leek het wel alsof het sneeuwde. Het duurde even voor ik besefte dat ik omringd ben door vulkanen, duh! Een vrouw vertelde me dat er die ochtend een flinke uitbarsting was geweest waar we nu dus last van hadden (tenminste ik denk dat ze dat zei) vet hoor, is weer eens iets anders dan regen en sneeuw. Een zwart vestje is daarintegen niet handig. Ik kwam namelijk wit thuis. Uiteraard stond er een uitgebreide lunch klaar, deze keer een groot stuk gepaneerd vlees (een soort tè dikke schnitzel) met salade en aardappelpuree. Dat vult wel natuurlijk! In me beste spaans heb ik me gastgezin verteld dat ik die avond niet thuis zou eten. Om 15.00 had ik afgesproken met Tessa en om 17.00 met Marina. Ik ben met Tessa naar het dakterras cafe gegaan, super grappig want ik ben er nu een paar keer geweest en steeds dezelfde toeristem komen daar. Inmiddels kennen we elkaar dus! We hebben lekker een biertje en een cocktail gedronken. Marina kwam om te praten over het weekend, we hadden wel zin om iets leuks te doen. Het plan is nu als volgt, zaterdag ochtend om 05.00 vertrekken we naar Lago de Atitlan. Om vervolgens op een berg gedropt te worden met een mega uitzicht over het meer en daarna 3 tot 4 uur terug naar beneden te hiken. Super vet! Ik heb er zin in hoor. Daarna ben ik gezellig uiteten geweest, dat kost hier echt geen drol en smaakt goed. Al met al was ik rond 23.15 thuis en lag er nog een stapel huiswerk op me te wachten..... Tja prioriteiten stellen he, niet m'n sterkste kant. Maar goed me huiswerk is af en ik heb nog wat kunnen slapen tot 05.30, toen zat ik weer recht op in bed. Het is inmiddels 06.45 dus tijd om uit bed te gaan. Vanmiddag na me les ga ik naar Fuentes Georginas dat zijn natural springs in de bergen met heet vulkaan water. Lekker warm voor deze kou kleun die zelfs met 27 graden kippenvel heeft. O bijna vergeten, vanavond ga ik salsa dansen. Druk druk druk!

  • 09 Maart 2016 - 13:58

    Bianca:

    Leuk, leuk!

  • 09 Maart 2016 - 16:16

    Els:

    Gaaf meis wat je allemaal ziet en doet daar, ik heb vandaag een rustdag, geen pest gedaan, ook wel eens lekker, geniet van je verhalen en fotos, meis veel plezier vandaag en t weekend!xxx

  • 09 Maart 2016 - 16:41

    Rens:

    Lieve sas,

    Het doet me goed om te zien/lezen dat je het onwijs naar je zin hebt en dat mensen je met open armen ontvangen.
    Drukke dagen, maar vol met avontuur en plezier. De tijd gaat dan inderdaad ontzettend hard.
    Ik krijg natuurlijk een hoop mee via deze fantastische blog, maar je moet me alles vertellen als wij je in Suriname zien.
    Ik kijk uit naar je volgende lap tekst, voor nu wens ik je nog mega veel plezier toe in Guatemala en alvast een heeeeeeeeel fijn weekend.

    Dikke kusjes en knuffels
    Rens en Judith.

  • 09 Maart 2016 - 22:06

    Daphne:

    Wat goed om te lezen dat je het zo leuk en druk hebt, had ook niet anders verwacht hoor ;-)
    Geniet van al het leuks en moois

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Guatemala

Quetzaltenango - Monterrico - Antigua

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Adios Monterrico, Hola Antigua!

09 April 2016

Monterrico!

05 April 2016

Kleine update...

30 Maart 2016

Antigua

24 Maart 2016

The great escape
Saskia

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 22114

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 22 November 2016

New-Zealand

27 Augustus 2016 - 16 Oktober 2016

Vietnam

18 Juni 2016 - 31 Juli 2016

Indonesie

31 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Nepal

14 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Suriname

15 April 2016 - 13 Mei 2016

Peru

03 Maart 2016 - 15 April 2016

Guatemala

Landen bezocht: