Evil cat - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu Evil cat - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu

Evil cat

Door: Saskia marshall

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Juli 2016 | Indonesië, Cikananga

Dat was weer een bijzondere week! Ik heb trouwens 45 minuten moeten wachten op m'n ritje naar de indomarkt, ze hanteren hier dus ook Surinaamse tijden.... En wát een rit was dat zeg poeee! Het regende echt enorm hard en de 'wegen' hier bestaan uit zand (modder) en grote stenen, gaten, kuilen en obstakels. Daar ging ik hoor in me regenjas achterop de scooter. Me broek was net schoon gewassen (zwart/wit) maar binnen de eerste minuut alweer bruin met enkele witte vlekjes. Ik zei nog tegen Mul als geintje( animal keeper) dus m'n 'collega', I don't want to die. Zijn reactie: o no problem, Mul no married so no matter if die. Oke FIJN! Ik heb me nog nooit zo onveilig achterop een motor gevoeld behalve misschien dan die ene keer achterop bij m'n broer.. En dat kwam uiteraard niet door Mul maar door de weg. Steil naar beneden en weer steil omhoog, inmiddels waren de wegen veranderd in blubber zwembaden en watervallen. Nou gelukkig veilig aangekomen kon m'n boodschappen doen beginnen. Je bent hier net een superster want iedereen lacht en zwaait naar je. Mul zou buiten op me wachten en ik liep eigenlijk gewoon zo naar binnen om wat spulletjes te kopen. En maar lachen dat ze deden.. Een beetje ongemakkelijk liep ik naar buiten waar Mul op mij stond te wachten, lag hij ook helemaal dubbel van het lachen. Ik snapte er niks meer van. Blijkt nou, ik had gewoon m'n zeiknatte poncho aangehouden en dus heel die winkel nat en blubberig gemaakt. Nou grap van de week hoor jongens, ze lagen helemaal dubbel! Ik had er niet helemaal goed over nagedacht hoe ik me vast ging houden achterop de scooter met twee volle tassen met boodschappen.. Het is gelukkig allemaal goed gekomen en ik ben weer veilig, nat en beblubberd thuis afgezet. Zondag was een interessante dag.. Ja een super relaxte werkdag kwam ik terug in onze dorm waar ik met Celia voor de deur even een sigaretje ging roken. Er komt een kat die knorrend en miauwend om aandacht vraagt dus geeft Celia haar wat aaitjes en kroeltjes. Ik sta op en ineens uit het niets hangt mevrouw poes met haar scherpe tandjes vast in me pols. VAST! Ik probeerde haar eraf te schudden maar ze weigerde gewoon. Celia schoot te hulp en los was poes. Whatttttt!!?? Auw auw auw.. En aangezien ze met haar volle gewicht aan 4 tanden aan m'n pols hing zijn haar tandjes erg diep gegaan.. Gelijk ontsmet en natuurlijk zoveel mogelijk geprobeerd te spoelen maar helaas maandag werd ik wakker met een flinke ontsteking in m'n pols die langzaam uitbreidde naar m'n hand. Lekker dan... Het is toch wat he dan werk je met wilde en gevaarlijke dieren en dan wordt je gebeten door een straat poes.. Maakt het toch een wat minder stoer verhaal haha. Maandag avond was het wel duidelijk dat er antibiotica nodig was, het werd ineens erg dik en de pijn was niet te omschrijven. Dinsdag ochtend werd ik in de achterbak van een jeep geladen om vervolgens 2 uur te hobbelen naar Sukabumi waar ik dus antibiotica zou kunnen kopen.. Nou dat is toch ook een leuk verhaal, ik op zoek naar een apotheek natuurlijk. Nee hoor dat koop je gewoon op de markt naast de gerookte visjes en de kippen koppen. Mevrouw wilde me geen antibiotica geven omdat ik met zalf moest gaan smeren, helemaal prima die zalf maar ik moest en zou antibiotica krijgen. Na wat miscommunicatie kreeg ik dus antibiotica. Hartstikke fijn! Ik terug thuis na weer een paar uur hobbelen laat ik het zien aan onze dierenarts uit Australië die ook bij ons slaapt met het verhaal dat het wat moeite kostte maaaaaar zei ik heel trots; hier is dan m'n kuurtje! Toch gekregen, fijn he! En ze begint te lachen.. 'Uh, dit zijn steroïden, geen antibiotica'.... NEEEEE!! Meen je niet... Gelukkig had zij doxiciline mee wat dus ook antibiotica is. Dinsdag avond begon de koorts... M'n hand stond op ontplof stand en ik voelde me behoorlijk shit. De dierenarts stond erop dat ik m'n moeder de huisarts in Nederland zou laten bellen, zo slecht lag ik er blijkbaar bij haha. Zo gezegd zo gedaan, advies was om een dokter te bezoeken en een week lang doxiciline te slikken. Dokter heeft hier weinig zin dan krijg ik waarschijnlijk een toverdrankje van takjes en bloemetjes. Nou goed nieuws inmiddels ben ik weer beter! Sukabumi was best interessant om gezien te hebben.. Het is mega druk, het stinkt en een hoop dingen die in mijn ogen niet kunnen. Zoals de dancing monkeys... Dit zijn makaak apen met een masker op die aan een ketting op een scooter of fietsje moet rijden. Breekt me hart om dat te zien.. Toeschouwers zien er het kwaad niet van in maar dat is waarschijnlijk gewoon onwetendheid. We hebben hier op het wildlife rescue centre een hoop 'dancing monkeys'. Sommige komen er boven op en sommige zijn de hele dag aan het stereotiepen en gestrest. Buiten de aapjes kun je op straat ook sleutelhangers kopen met levende baby schildpadden, vissen en noem het maar op.. De markt is ook heel interessant daar kun je namelijk alles kopen wat je hartje begeerd. Daar kopen we dus al het eten dat we nodig hebben voor de dieren, de achterbak was nu dus helemaal vol. Wat betekende dat ik voorin mocht! Yes dacht ik, tot er nog iemand bij kwam.. Nou daar zit je dan als sardientjes samengeperst in een blikje. Hobbel de bobbel tegen elkaar aan, amper ruimte om een andere houding aan te nemen en nog wat boodschappen die niet meer achterin konden. Ik moest ook nog even langs de immigratie m'n paspoort ophalen, m'n visum is zonder problemen extra verlengd. Dat schijnt hier nogal een dingetje te zijn omdat iemand garant voor je moet staan. Allemaal gelukt dus! Hier nog wat leuke highlights van m'n werkzaamheden afgelopen week. Als ik namelijk elke dag moet omschrijven wordt het een oneindig lange blog.. We doen minimaal één keer in de week enrichment maken voor bijvoorbeeld de apen of de otters etc. Ik heb voor de otters een vlot gemaakt van bamboe met daarop een fles en daarin een levende vis met een kleine opening in de fles. Zoooo leuk om te zien! Ze snapte er niks van en elke keer kwamen ze even verhaal halen bij het hek waar wij stonden. Na enige tijd hadden ze eindelijk door dat de vis in de fles zat. Erg leuk om te maken en te zien! Eergisteren heb ik ijsjes gemaakt voor de gibbons en makaak apen. Fruit, water en honing. Ik heb drink flesjes doorgesneden en die gebruikt als ijs mal. Ik blijf natuurlijk nog steeds een beetje blonde sas want ik heb alle ijsjes gehalveerd op het smalste stuk van de fles.... Wat dus inhoudt dat alle ijsjes vast zaten omdat de flesjes van breed naar smal gaan. Slimmerik.. Het duurde dus wat langer voor iedereen z'n ijsje had maar ze vonden het heerlijk! Ik heb gister voor de beren een grote bak ijs gemaakt die ik vanmiddag ga geven.. Ik ben benieuwd!
Afgelopen vrijdag ben ik met Celia, Mul en Usup naar Purabaya op de motor gegaan. Het was super mooi weer eind van de middag (meestal regent het vanaf een uurtje of 16.00) dus zijn we na werk gelijk door gegaan. We hebben de toeristische route gedaan langs de rijstvelden maar dat betekende natuurlijk ook belabberde weggetjes! Terug zijn we over de geasfalteerde weg gegaan waar ze dus even volgas konden rijden. Super leuk! Inmiddels zijn er alweer twee weken voorbij en ben ik hier nog maar een weekje.. Zoals altijd vliegt de tijd voorbij en is het bijna tijd om te backpacken met Ilse. Ik ga samen met Celia eerst nog naar Bogor om daar nog wat dingetjes te zien en dan reis ik door naar Jakarta om Ilse op te wachten! Hopelijk kan ik dan ergens een lekkere pizza scoren want witte rijst met kip komt inmiddels wel me neus uit...

  • 05 Juli 2016 - 11:05

    Barbie On Tour:

    Scheeeetje, wat maak jij een hoop mee! Zo zin in volgende week en wij gaan zeker lekker eten! Regelen wij gewoon voor je!!

    Geniet er nog van dit weekje en dan gaan wij 3 weken zoveel zien!
    Loveee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Cikananga

Saskia

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 22117

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 22 November 2016

New-Zealand

27 Augustus 2016 - 16 Oktober 2016

Vietnam

18 Juni 2016 - 31 Juli 2016

Indonesie

31 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Nepal

14 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Suriname

15 April 2016 - 13 Mei 2016

Peru

03 Maart 2016 - 15 April 2016

Guatemala

Landen bezocht: