Dance the night away - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu Dance the night away - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu

Dance the night away

Door: Saskia marshall

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Maart 2016 | Guatemala, Quetzaltenango

Ik zal eerst is wat vertellen over school, dat gaat namelijk niet zoals ik had gehoopt.. Wat ik gewoon totaal niet snap is de volgorde van spaans leren. Wat ze graag willen is dat je de grammatica onder de knie hebt terwijl ik gewoon wil kunnen vragen waar ik sigaretten kan kopen en iets wil kunnen bestellen in een restaurant of whatever. Nee zo werkt dat niet, eerst de grammatica wat gewoon echt onmogelijk is in 1 week. Ik kreeg gisteren bijvoorbeeld huiswerk mee om te maken. Ik moest antwoord geven op vragen als: wat doe je voor werk / wat is je hobby / hoe heet je oma nou ga zo maar door. Hoe moet ik in godsnaam zinnen maken dan?! Ik weet heus wel het woord 'werk' te vertalen maar hoe verder mag joost weten. Dus dat is wat ik bedoel met het niet snappen van de volgorde.. Maar goed ik versta hun ennnuh met gebaren komen we ook een heel eind. Vanmiddag zijn we met een paar studenten van school naar de hot springs gegaan, wauw alleen al de reis er naar toe was erg uhhh bijzonder? Hobbel de bobbel over straten waar gaten in zitten waar je u tegen zegt en een soort drempels die gewoon als berg beschouwd mogen worden. Het is ook gewoon normaal om echt helemaal op de verkeerde kant van de weg te rijden om een gat te omzeilen, dus ook in bochten.. Lang leve de gordel! Wat overigens voor de sier aanwezig is want niemand gebruikt het. Terwijl we de berg op reden kwamen we in een wolk terecht nou me hart sloeg af en toe even over moet ik toch wel toegeven. Echt al was ik op de motorkap gaan liggen hadden ze me nog niet gezien. Veilig aangekomen gelukkig en oooooo wat was dat lekker zeg. Voor het eerst sinds ik vertrokken ben uit Nederland een warm water ervaring, he he nou dat was het wachten waard. Heerlijk warm was het water dat zo uit de berg stroomde. Tijdens het zwemmen een Amerikaan ontmoet die ik maar willie heb genoemd aangezien al die engelse mij hier soskia noemen (met hun uitspraak wordt dat dus sausage, worst in het engels). Hij gaat zaterdag ook gezellig mee op stap en is vanavond mee gaan salsa dansen. Het is echt zo leuk dat iedereen het echt oprecht leuk vind om een ander te ontmoeten. Heel interessant om mee te maken, zo kom je er toch maar weer achter hoe niet sociaal wij ons in Nederland gedragen. Waarschijnlijk het raarste wat ik tot nu mee heb gemaakt is met een guatmalteek en zijn kind (ongeveer 2 jaar oud). Hij vertelde aan Willie dat de speciale delen van zijn dochtertje vertaald kakkerlak genoemd worden en hield het kind ook uit het water om te laten zien aan hem. Waaatttttt??? Uh tijd om te gaan volgens mij.. De terug weg was voor mij het ergste omdat ik namelijk gigantisch nodig moest plassen en dat in combinatie met non stop hobbel de bobbel, tja je raad het al dat is geen beste combinatie. Veilig thuisgekomen, snel huiswerk gemaakt, dansschoentjes aangetrokken en gauw aan tafel gaan zitten. Vanavond hadden we taco's met aardappel taartjes en iets met kaas, lekker in ieder geval. We hadden afgesproken met een paar mensen naar een soort salsa bar te gaan waar dus ook les werd gegeven. Nou ik heb de avond van me leven gehad wat heb ik gelachen zeg en inmiddels weer 80 nieuwe vrienden gemaakt die ik vast op een volgend feestje weer tegen kom. Salsa is toch lastiger dan je denkt.. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een zeer gelukkig mens ben. Hier is het nu 01.00 in de nacht tijd om te slapen, buenos noches!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Guatemala

Quetzaltenango - Monterrico - Antigua

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Adios Monterrico, Hola Antigua!

09 April 2016

Monterrico!

05 April 2016

Kleine update...

30 Maart 2016

Antigua

24 Maart 2016

The great escape
Saskia

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 22168

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 22 November 2016

New-Zealand

27 Augustus 2016 - 16 Oktober 2016

Vietnam

18 Juni 2016 - 31 Juli 2016

Indonesie

31 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Nepal

14 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Suriname

15 April 2016 - 13 Mei 2016

Peru

03 Maart 2016 - 15 April 2016

Guatemala

Landen bezocht: