Korte nachten - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu Korte nachten - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Saskia Marshall - WaarBenJij.nu

Korte nachten

Door: Saskia Marshall

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Maart 2016 | Guatemala, Quetzaltenango

Hola! Inmiddels ben ik al een week in Xela, ookal voelt het als 3 maanden. Na blaren van het salsa dansen gingen we gewoon weer vroeg uit de veren om gezellig 5 uur spaanse les te volgen. Nog steeds un poco espanol.... Het is een bizar lastige taal dat ik me af vraag of ik het ooit zal leren spreken. Verstaan gaat prima zolang ze uiteraard in versnelling 1 praten, wat ze hier maar weinig doen. Maar goed na 5 vermoeiende uren ben ik naar huis gegaan om te lunchen, the fast way omdat ik met Will had afgesproken om samen huiswerk te maken in La Cafetaria. Spaans gaat namelijk veel beter als het begeleid wordt door een biertje. Slecht idee om met hem huiswerk te maken ha ha. Het was zijn eerste dag spaans en mijn 4e, we snapten dus de ballen niet van die opdrachten. Gelukkig kwamen Tessa en andere Willie ook en zij spreken aardig spaans, dus missie huiswerk maken is alsnog geslaagd. Ik ben even naar huis gegaan om te eten en daarna hadden we met een groepje afgesproken bij El Puente. Dat is DE brug van Xela die eigenlijk iedereen wel kent dus het is een soort meeting point geworden. Met een groepje van ongeveer 9 zijn we naar King and Queen gegaan waar blijkbaar een verjaardagfeestje plaats ging vinden met uiteraard karaoke. Say whaaaaat?! Daar ben ik natuurlijk wel voor in. Tessa had een nummer uitgekozen en Marina en ik gingen als background zangeressen en danseressen de act compleet maken. Je kunt je voorstellen hoe dat er uit heeft gezien..... Na het eerste nummer was het hek van van de dam en ineens stond de hele tent vol. Met Karoline, Coen en Will heb ik nog het nummer wasn't me van shaggy gedaan. En ik moet zeggen dat we echt heel goed zijn, ik zie er een mogelijke toekomst in. Later die avond zouden we naar een ander feestje gaan maar dat feestje bestond helemaal niet. Bedankt he Coen?! Blijkbaar was het feest verplaatst naar volgende week. We wachten dus gewoon nog even af. Al met al een onwijs leuke avond gehad en ik wordt nu officieel worst in het engels genoemd. Ze kunnen mijn naam echt niet uitspreken hier. Rond 00.30 was ik weer veilig voor de deur afgezet. Het duurde even voor ik kon slapen dus besloot ik nog maar een keer te gaan plassen. Het is daar erg donker en me zaklamp kon ik niet vinden dus ik had bedacht dat ik inmiddels wel in het donker de weg kon vinden naar de wc. Ik had alleen niet verwacht dat ik tegen moeder aan zou botsen, we schrokken beide zo erg dat we denk ik heel het huis wakker hebben gemaakt..... We konden er gelukkig hard om lachen, wat waarschijnlijk ook veroorzaakte dat iedereen wakker werd. Na een korte nacht werd ik voor de verandering weer eens vóór de wekker wakker. Half slapend met een klein beetje hoofdpijn van de slechte tequila ben ik naar school gelopen. De laatste dag! Ik weet eigenlijk niet of ik daar blij mee moet zijn...... Spaans spreken doe ik namelijk nog niet echt. Ik heb samen met Tessa en onze spaanse teachers wentelteefjes gebakken om een leuke week af te sluiten met een hollands goedje. Vanmiddag heb ik mijn diploma gekregen, waarom? Ik heb geen idee .... Keihard gelachen natuurlijk maar goed ik denk dat ik nu officieel kan zeggen dat ik een geslaagde spaanse student ben. Dat ben ik nu aan het vieren met een biertje op het o zo bekende dakterras. Waar weer veel te veel mensen zijn waardoor ik al ongeveer 2 uur bezig ben met het schrijven van dit verslag. Ik ga nu maar stoppen en gezellig kletsen met het kleine beetje stem dat ik nog over heb van gisteren...... Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Guatemala

Quetzaltenango - Monterrico - Antigua

Recente Reisverslagen:

12 April 2016

Adios Monterrico, Hola Antigua!

09 April 2016

Monterrico!

05 April 2016

Kleine update...

30 Maart 2016

Antigua

24 Maart 2016

The great escape
Saskia

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 22145

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 22 November 2016

New-Zealand

27 Augustus 2016 - 16 Oktober 2016

Vietnam

18 Juni 2016 - 31 Juli 2016

Indonesie

31 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Nepal

14 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Suriname

15 April 2016 - 13 Mei 2016

Peru

03 Maart 2016 - 15 April 2016

Guatemala

Landen bezocht: